Inicijativa za koju možemo reći da nam je obilježila 2020. godinu i učvrstila nam misaonu putanju za nadolazeće akcije i programe zasigurno je projekt „Knjižnica u prirodi“. Ovaj „zeleni“ projekt knjižnica je u zadnjem kvartalu godine provodila u partnerstvu s Udrugom Čudesna šuma, pod pokroviteljstvom Krapinsko-zagorske županije, a u suradnji s odgojno-obrazovnim ustanovama naše općine. U okviru projekta provedeno je ukupno pet radionica s vrtićkom i osnovnoškolskom djecom s područja općine Bedekovčina s ciljem „udruživanja“ knjižne građe i doživljajnog/iskustvenog učenja u prirodi.
/slike/
Preko resursa iz prirode u neposrednom iskustvu nastojimo osnažiti i senzibilizirati djecu za istraživanje i očuvanje biljnog i životinjskog svijeta. Sve radionice provodile su se na otvorenom – dvorištu vrtića i učionici na otvorenom OŠ Bedekovčina, predstavljajući šumu kao neiscrpnu učiteljicu, znanstvenicu, umjetnicu, terapeutkinju. U poznati akronim za edukativne sadržaje - STEAM uvrstili smo R-reading (čitanje) i A-art (umjetnost) - STREAM i ta nit vodilja obilježava metodu našega rada u „oživljavanju“ školskih kurikuluma.
/slike/
Radionica s najstarijim polaznicima vrtića u edukativnoj šetnji šumom uz čitanje knjige „Čudesno drveće“ sakupili smo i prirodnine – šumska bogatstva i nova saznanja i tako obogaćeni ukrašavali „Prvu šumsku vrtićku knjižnicu“ – kućicu za knjige nastanjenu u dvorištu vrtića. Takva „slobodna knjižnica“ postoji kako bi se besplatno i dostupno mogla vršiti razmjena knjiga/slikovnica između djece, roditelja i odgajatelja.
/slike/
Uslijedila je radionica „Čudesno drveće-tehnologija drveća“ s 2.a. razredom učiteljice Jadranke Krušelj u kojoj su djeca saznavala putem grančica-pitalica o tajnom životu drveća i iz knjiga, ali i iz vlastitih osjetila izrađivali prirodne mandale. Praktičnim primjerom – eksperimentom „drveće čisti vodu“ u prirodi uvjerili su se i da su stabla savršeni tehnolozi – zeleni strojevi imajući svoje skrivene uloge koje doprinose održivom životu svih bića na Zemlji.
/slike/
4.b. OŠ Bedekovčina učiteljice Lorene Videk neskriveno je uživao u izviđačkoj radionici uz vodstvo članica Saveza izviđača Hrvatske – Roberta Selihar i Lucija Rogina . Djeca su kroz društvene, timske igre – loptica pitalica, igre poštar razvijali timski duh i učili izviđačke pojmove. Uz to usvajali su vještine izrade nosila i kabanica od šatorskog krila, prve pomoći u prirodi, te saznavali što je sve neophodno ponijeti na izlet u prirodu.
/slike/
Posljednja u ovoj godini realizirana je glazbena radionica pod vodstvom prof. glazbe i waldorfske odgajateljice s 5.r. u pratnji njihove razrednice prof.glazbenog Ivane Tomašković. Uz vlastoručno napravljene rekvizite – lampione, u šumskoj učionici u blagi sumrak i niske stupnjeve stvarali su magiju zvukova, zagrijavali atmosferu sviranjem, pjevanjem i kretanjem. Otkrivali su glazbene elemente šume, meditativno učili pjevati skladbe „Sjaju lampe“ i „Kiša pada“, proizvodili „indijansku kišu“, koristili staklene lampione i kamene oblutke kao instrumente i istraživali body-percussion. Uz paljenje lučica u svojim lampionima vratili su se u svoje unutarnje učionice, vjerujemo obogaćeni novim iskustvima iz radionice „čudesne šume“.
/slike/
[poslije svakog događanja bila bi galerija s 3-4 slike ili linkom na snimku ili stavljanjem snimke direktno na stranicu, ovisno o mogućnostima]